دیگ بخار

دیگ روغن داغ

ديگ روغن داغ

دیگ روغن یا بویلر روغن یا هیتر روغن اصطلاحا دستگاهی است که جهت گرفتن درجه حرارت های بالا با فشار کاری پایین مورد استفاده قرار میگیرد.

تفاوت دیگ روغن داغ با دیگ بخار همان گونه که اشاره گردید در فشار کاری بوده و سیال داخل بویلر بخار آب بوده که تحت عملیات حرارتی تبدیل به بخار گردیده اما در داخل هیتر روغن سیال روغن حرارتی بوده که تحمل درجه حرارت های بالا را دارا میباشد.

موارد مصرف دیگ روغن:

۱-صنایع چاپ و بسته بندی

۲-صنایع مواد غذایی

۳-صنایع شیمیایی

۴-تولید پودرگوشت

اجزاء و ساختمان تشکیل دهنده دیگ روغن داغ

بدنه بویلر روغن داغ که در معرض حرارت مستقیم نبوده و معمولا از ورق ST37 طراحی و ساخته میشود.

کوئل یا لوله های مارپبچ دیگ روغن داغ که مهم ترین قسمت بویلر روغن داغ بوده و گردش سیال در داخل آنها صورت میگیرد و میبایستی از لحاظ آب بندی و نشتی کاملا تست گردد.وبه دلیل اینکه حرارت مشعل بصورت مستقیم وارد این قسمت میشود بایستی از لوله های اتشخوار ساخته گردد.

                                         

پمپ سیرکوله روغن داغ که وظیفه حرکت و سیرکوله کردن روغن از داخا بویلر روغن داغ به مصرف کننده و برعکس را دارد، پمپ روغن داغ یکی از مهم ترین قسمت ها بوده که به دلیل بالا بودن حرارت در قسمت گلویی از سیل مخصوص استفاده میگردد.

 

درب های دیگ روغن داغکه نقش مهمی در  عایق بندی وعدم خروج دود اصلی داشته و عموما از فولاد معمولی ساخته و ایزولاسیون آنها از  پشم پتو با قابلیت تحمل درجه حرارت بالا می باشد . 

 

                                         

ازجمله دیگر تجهیزات دیگ روغن داغ میتوان له تابلو برق پرشر سوئچ های کنترل فشار  شیرهای ورودی و خروجی روغن ، مخازن ذخیره روغن . انبساط هوایی ،لرزه گیرها و شاسی ،پمپ کوچک تزریق به مخزن ذخیره و سایر موارد اشاره نمود.

ایزولاسیون یا عایق بندی دیگ روغن داغ

دستگاه دیگ روغن داغ همانند هر دستگاه صنعتی دیگری جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی میبایستی ایزوله و عایق گردد که این امر در بویلر های انرژی بخار گستر با پشم سنگ مخصوص با دانسیته بالا و کاور استنلیس استیل  با فاصله ای حدود ۱۰ سانتی متر صورت میگیرد.

سیستم حفاظت یا تابلو برق که نقش اساسی در کنترل وحفاظت سیستم روغن داغ داشته و یکی از مهمترین بخش های دستگاه هیتر روغن  می باشد ،دیگ روغن داغ شرکت انرژی بخار گستر دارای ۴ عدد ترموستات حرارتی جهت بالا نرفتن دمای سیال (روغن مخصوص) داخل دیگ روغن داغ ،روغن برگشتی و ۲ عدد پرشر (کلید تابع فشار) جهت تنظیم فشار ورودی و خروجی دیگ روغن داغ میباشد همچنین کلیه قسمت های بدنه و کوئل مورد تست UT از شرکت  بازرسی دیگ بخار جهت جلوگیری از نشت سیال میباشد.

 

  1. ازجمله سایر موارد دیگ روغن داغ میتوان به منبع تغذیه روغن ،منبع انبساط هواییروغن که معمولاً مخزن انبساط در بالاترین نقطه نصب می شودسیستم و به طرف مکش پمپ ها وصل شده است.
  2. ،شیرهای ورودی و خروجی
  3. لرزه گبرهای مربوطه
  • ديگ روغن داغ بر اساس استانداردهای بین المللی و اروپایی مطابق طرح آلمانی با راندمان حرارتی بسیار بالا و طراحي بر اساس نقشه هاي فني تاييد شده توسط موسسه استاندارد تولید مي شوند.
  • ظرفيت ديگ روغن داغ از ۱۰۰٫۰۰۰ كيلوكالري بر ساعت الي ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ كيلو كالري بر ساعت با فشار كار مختلف و تا درجه حرارت ۴۰۰ درجه مي باشند.
  • در دیگ روغن داغ این شرکت حداكثر تبادل حرارتي صورت گرفته و ديگ از راندمان بسیار بالائي برخوردار مي باشد.
  • فولاد مصرفي در ساخت بدنه از نوع ۱۷MN4 مطابق استاندارد DIN 17155 بوده و لوله ها از نوع بدون درز  ST 35.8 مطابق استاندارد DIN 17175 مي باشد.
  • نوع الكترود مصرفي در عمليات جوشكاري ۷۰۱۸ و ۶۰۱۰ به صورت پش گرم شده بوده و توسط جوشكاران ماهر داراي گواهينامه انجام مي شود.
  • بدنه ي ديگ ها با پشم سنگ مخصوص با ضخامت متناسب و درب هاي ابتدائي و انتهائي با بتن نسوز ايزوله شده و با ورق استيل كاور بندي مي شوند.
  • بازرسی از متریال مصرفی و تمامی مراحل تولید و کلیه تستهای انجام یافته توسط بازرس مرجع بازرسی اداره استاندارد واحد کنترل کیفیت دارای مجوز از اداره استاندارد
  • انجام تستهای NDT در تمامی مراحل جوشکاری توسط مرجع بازرسی با مجوز اداره استاندارد
  • دارای دریچه های بازرسی جهت سهولت در در بازرسی های ادواری داخل بویلر
  • پايه ي ديگ روغن داغ طوري طراحي مي شود كه به راحتي ضربه هاي ناشي از جابجايي و وزن ديگ را تحمل نموده و تنها يك سطح صاف و محكم براي نصب ديگ كافي مي باشد.

 

برای مشاوره و درخواست سفارش برروی دکمه تماس با ما کلیک نمایید.